Memo till mig (och kanske dig)

Måste kommunicera det äkta.
Kommunikatören kan inte klistra på.
Äkthet innebär att blotta sig, det gör sårbarhet.
Att bara berätta det positiva funkar inte, är inte trovärdigt.
Måste kommunicera den rena känslan, inte berätta om den.
Kommunikatören måste känna eller kunna spegla den rena känslan.

Från mage – till mage.

Dåligt exempel: Tres femårsfilm.
Bra exempel: Silverfiskens blogg.

Berätta människans historia.
Berätta om visionerna, framstegen, misstagen, vedermödorna.
Tankens storhet.
Berätta inte om känslan. Framkalla den. Bara sanningen duger.

  1. JM

    Jag vet inte hur många besökare Silverfisken har men då han länkat till mig har mina siffror exploderat.

    ”Berätta människans historia.
Berätta om visionerna, framstegen, misstagen, vedermödorna.
Tankens storhet.
Berätta inte om känslan. Framkalla den. Bara sanningen duger.”

    – så tror jag att det är, Silverfisken är intelligent, rolig och han har ett fint gehör för vad i hans eget liv som kan vara intressant och han beskriver det på ett slagfärdigt sätt.

    Kanske låter det konstigt men jag tycker Peter Englunds blogg är av samma karaktär.

  2. artofwork

    Hej JM,
    framförallt tror jag att Silverfisken i sina bästa stunder är väldigt öppen, men du har helt rätt i det du säger.
    Ska kolla Englunds blogg omgående!




Kommentera

